Аграрні ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації - пропонують зміни до Закону "Про вищу освіту"

20.11.2014 15:01

В ході засідання Ради науково-методичного центру інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта» обговорювались питання функціонування ВНЗ України І-ІІ рівня акредитація в умовах впровадження положень нового Закону України "Про вищу освіту". 

В.о. директора ДУ «НМЦ «Агроосвіта», голова Ради директорів аграрних вищих навчальних закладів Микола Хоменко, відкриваючи засідання, зазначив, що аграрні коледжі й технікуми виправдовують свій статус ВНЗ. Він зауважив, що проблема у системі аграрної освіти частково вирішується завдяки створеним на базі аграрних ВНЗ регіональних навчально-практичних центрів, де зібрані новітнє обладнання та техніка. Щороку там формують практичні навички близько 7 тисяч майбутніх аграріїв. Однак для повноцінного виробничого навчання всіх студентів потрібна державна підтримка таких центрів.  Адже майбутнім фахівцям не вистачає виробничих практик. 

Начальник відділу змісту та технологій навчання молодших спеціалістів Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України Людмила Котоловець, зазначила, що імплементація Закону у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації буде тривати до 2017 року.  

Прийом до ВНЗ у 2015 році, зокрема, з числа випускників технікумів і коледжів, на денну і заочну форму на навчання за скороченими програмами на основі здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» проводитиметься за результатами фахових випробувань.

Також представники аграрних вишів пропонують внести зміни до нової редакції Закону України «Про вищу освіту», а також  терміново розробити новий Закон України «Про професійну освіту». У зверненні до Міністерства освіти і науки України було запропоновано рішення про включення представників аграрних ВНЗ до складу робочих груп з внесення пропозицій до проекту в Закону України «Про професійну освіту» та Концепцію розвитку освіти України на період 2015–2025 роки. Також, обговорювалися питання місця та подальшого функціонування ВНЗ І–ІІ р.а., які готують молодшого спеціаліста, фінансування технікумів і коледжів на наступний рік (на перехідний період), скасування освітньо-професійного ступеня «молодший бакалавр» і залишення підготовки фахівців освітнього ступеня «бакалавр», збереження прийому студентів на базі базової загальної середньої освіти, можливості вступу до вишів на скорочені бакалаврські освітні програми за спорідненою спеціальністю за результатами вступних випробувань та встановлення строку дії сертифікату зовнішнього незалежного оцінювання на два-три роки, а не обмеженням до одного року тощо.