Життєві досягнення Гриценка Андрія Петровича

 

УСПІХИ В КОНКУРСІ "УЧИТЕЛЬ РОКУ" 

З поверненям до активної методичної роботи на чолі учительського колективу я в березні 2009 року був атестований атестаційною комісією відділу освіти на вищу кваліфікаційну категорію.

Результатом цього стала участь у районному та обласному турах Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2010" з номінації "Правознавство". Перша ж спроба стала доволі успішною. Фаховим журі під час проведення  І  очно-заочного етапу мою кандидатуру було обрано до пятірки кращих учителів правознавства Сумської області

У лютому 2010 р. взяв участь у очному етапі. Під час його проведення , завдяки підтримці 10 класу Сумської спеціалізованої школи № 9, на високому рівні було проведено урок. Він проходив у четвер 3 лютого 2010 р. з теми «ОБСТАВИНИ, ЩО ВИКЛЮЧАЮТЬ ЮРИДИЧНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ. НЕОБХІДНА ОБОРОНА. КРАЙНЯ НЕОБХІДНІСТЬ. ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ЮРИДИЧНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ»

Конспект уроку за посиланням: Урок в 10 класі Суми 03.02.2010.doc (159744)

Наступного року такий же результат. Але в 2011 році була номінація "Історія". Під час очного етапу ІІ (обласного) туру уроки разом з іншими учителями ми проводили уроки в Сумській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів  № 15   ім. Д.Турбіна 

Я працював 26 лютого 2011 року в 11 класі на тему "Роки застою"з всесвітньої історії.  З   конспектом уроку можна ознайомитись за посиланням: 2011_Роки застою в СРСР_11клас_Гриценко.doc (175616)  

Нагородження лауреатів конкурсу проходило у палаці культури "Хімік" за участі перших осіб області. 

Разом зі мною стояли на сцені кращі історики області - Пилипенко Олена Владиславівна, Вовденко Оксана Володимирівна, Гончар Тамара Сергіївна, Шаповал Тетяна Володимирівна.

Більше інформації за посиланням:  soippo.edu.ua/userfiles/конкурс%20учитель%20року.doc

 

З жовтня 2015 року знову активна участь у Всеукраїнському конкурсурсі "Учитель року-2016" в номінації "Історія". 

Спочатку перемога в І (районному) турі та знову, вже в третє, вихід на обласний рівень. 

У вівторок 5 січня 2016 року в Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти проходив очно-заочний етап всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015». Серед 79 учасників з чотирьох номінацій та, зокрема, 21 учасника в номінації "Історія" змагався і я. 
 
 Очно-заочний етап конкурсу передбачав випробування з фахової майстерності у вигляді письмової роботи, тестування, комп’ютерних вправ; презентацію досвіду та інтернет-ресурсу (сайту чи блогу); співбесіду з питань психології, педагогіки, дидактики, загальної ерудиції учасників з членами журі.
 
Відповідно до наказу № 5-ОД Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації "Про підсумки очно-заочного етапу обласного туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року -2016", 
нам вдалось зайняти перше місце у номінації "Історія"!
 
 

 

ПУБЛІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

 У червні 2014 року до вже набутого досвіду участі у ВЕБІНАРАХ вдалось отримати гарний досвід спікерства у вебінарі. Велика подяка в цьому головному редактору науково-методичного журналу "Історія та правознавство" видавничої групи "Основа"  Наталії Іванівни Харківській.    
26 червня 2014 року разом з Н.І. Харківською став спікером вебінару для вчителів історії  на тему:    «Практичні заняття на уроках історії: чи є альтернатива?».    (ФОТО)  
 
 
 
УЧАСТЬ У РАДІО-ЕФІРІ 
 
У день святкування 23-річниці незалежності України я став експертом з історії військових парадів. Відразу після проведення параду на честь Дня незалежності України 24 серпня 2014 року на радіо "Вести" (radio.vesti.ua/programs/1891-utro-vykhodnoho-dnja-vs.html) можна було 7 хвилин чути мій голос в компанії ведучих  Марти Мольфар, та Юрія Куліниіча ПІД ЧАС ПЕРЕДАЧІ "РАНКОВИЙ ЕФІР:  ДЕНЬ НЕЗАЛЕЖНОСТІ" 
З аудіо / відео запису цієї передачі можна ознайомитись  за посиланням: docs.google.com/file/d/0B53W-1ypSm2TSE9Zd0wyWnMwWDg/edit
Сам текст на цю тему "Чи потрібно проводити ПАРАД ПІД ЧАС ВІЙНИ: історична ретроспектива" я оформив та представив у розділі "БЛОГ" на власному сайті за посиланням:  gritsenko-andrij-petrovich.webnode.com.ua/blog/
 

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

      Участь в обласному етапі конкурсу «Учитель року» в 2010 та 2011 роках перегорнули нову сторінку – наукову. 

     У жовтні 2010 року  у всеукраїнському журналі «Історія та правознавство" харківської видавничої групи "Основа" вийшли перші наші  розробки уроків з історії та правознавства.  

      Після цього співпраця розширилась до написання книг. В  2011 році побачили світ чотири книги. Це «Календарні плани. Історія України. Всесвітня історія. Правознавство 5 – 9 класи» та така ж книга для 10-11 класів. Вони були видані у співавторстві з іншими вчителями України. А ось два томи «Хрестоматії з історії України для 11-го класу» Андрій Гриценко написав самостійно.

      В лютому та квітні   2012 року у Харкові «Видавнича група «Основа» видала ще дві книги  «Усі уроки до курсу «Історія України». 10 клас. Стандартний та академічний рівні» та "Всесвітня історія. 10 клас. Стандартний та академічний рівні» .

 

     Наступним щаблем стала аспірантура (з 1 грудня 2012 р. по 29 жовтня 2015 року) на кафедрі педагогіки вищої школи, управління навчальним закладом та методики викладання суспільствознавчих дисциплін Бердянського державного педагогічного університету під керівництвом  доктора педагогічних наук,   професора  КОСТЯНТИНА ОЛЕКСІЙОВИЧА БАХАНОВА.  

     Рішенням бюро Міжвідомчої ради з координації наукових досліджень з педагогічних і психологічних наук в Україні НАПН України (протокол № 1 від 29.01.2013 р.) була затверджена тема нашого дисертаційного дослідження  на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук "Формування у старшокласників умінь використовувати інформаційні ресурси у процесі навчання всесвітньої історії" 13.00.02. 

 

У середу 28 жовтня 2015 року в Інституті педагогіки Національної академії педагогічних наук України відбувся  захист  дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. 

Він проходив  у спеціалізованій вченій раді К 26.452.03якою керує доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент, завідувач лабораторії суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України (13.00.02) Олена Іванівна ПОМЕТУН

 

 

 

 

      Нині вже вийшло друком 27 методичних посібників та більше 80 наукових статей у фахових журналах та наукових збірниках, в т.ч.: 12 статей у наукових фахових виданнях України, 1 - у міжнародному науковому виданні та 58 публікаціях у фахових педагогічних виданнях з методики викладання історії. 

      Також нами взято участь у 14 науково-практичних конференціях, проведених в Україні, Білорусі та Казахстані. 

       

         Про це більшеу розділі ПУБЛІКАЦІЇ на нашому сайті. 

 

ЖУРНАЛІСТИКА

Вчительська праця повязана з науковою, педагогічною. 

А уміння працювати з написання наукових статей, робіт та дисертація гарно відточує журналістський хист.

Мені у житті поталанило зустріти гарного журналіста МИКОЛУ СТЕПАНОВИЧА ЄРОХУ. Саме завдяки йому з 1999 року я став журналістом - автором разноманітних статей. Пробував писати до газет ще у студентські роки, але осмислено саме після "легкої руки" Миколи Степановича.  Спочатку писав  до місцевої районної газети, потім до обласних. 

А згодом, з травня 2002 року став працювати керівником представництва та редактором обласної приватної газети   "Данкор Глухов"

За час існування газети (2002-2009 рр.) мною було написано майже  півтори тисячі журналістських статей. Серед них велика кількість і краєзнавчих розвідок, статетй про освіту, життя навчальних закладів. На жаль, у вересні 2009 року за рішенням власника газета припинила своє існування. 

З розвитоком мережі Інтернет з 2006 по 2012 рік мої журналістські статті публікавались на сайті за посиланням:  hlukhiv.org.ua/articles/livetown/page-7/

Також продовжую свою журналістську роботу  і надалі. 

 

СІМЯ ТА ДІТИ 

На якій би ти посаді не працював, але надійний тил - це твоя сімя. Я одружився в 1999 році. 

Сімя е не просто місце, де ти живеш, а це ті люди, які підтримають тебе в будь-який момент. А якщо і будуть критикувати за певні рішення чи ідеї - це піде лише на користь.

Я вдячний своїм батькам і дружині - за розуміння моєї наукової та педагогічної діяльності за постійну підтримку.

Величезна роль у житті кожної людини - це діти. Діти, як продовження свого роду, відзеркалення самого себе. Особливо, якщо ти педагог. У мене підростають два сина.

 

 

ВЧИТЕЛЬСЬКА ПРАЦЯ (з 1998 року)

Закінчивши Сумський державний педагогічний інститут у 1998 році, я відмовився від можливсості навчання у аспірантурі на кафедрі всесвітньої історії Інститут історії НАН України.  А пішов працювати вчителем історії та правознавства у рідну школу. 

Більшістю моїх колег були колишні вчителі, що нещодавно мене вчили. Це надавло сил, давало можливість краще опанувати вительську працю. Директором загальноосвітньої школи працювла в цей час КУЦЕНКО ОЛЕНА МИКОЛАЇВНА. В 2001 році вона вийшла на пенсію і в школі змінився директор. Ним став ШУТКО МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ. 

А разом з ним і я в 2001 році став заступником директора з навчально-виховної роботи - в неповні 25 років. 

На час керівництва газетою (в 2002-2008 рр.) я залишався працювати вчителем історії та економіки. 

А з серпня  2008 року знову повернувся до роботи на посаді заступника директора з навчально-виховної роботи - більше 6 років (а загалом восьми).

З 8 грудня 2014 р. - виконував обовязки директора навчально-виховного комплексу, а з 23 березня 2015 р. і донині - на посаді директора НВК.  

 

ВИЩА ОСВІТА (1993-1998 рр.)

Навчання на  історичному факультеті  Сумського державного педагогічного інституту імені А.С.Макаренка - це найприємніші роки життя. СТУДЕНСТВО одним словом. Істориками було бути у нашій "альма-матер" престижно і відповідально. Це, безпеерчно, заслуга нашого гарного декана ПЕТРА МИКОЛАЙОВИЧА ЩЕРБАНЯ . І, напевно ж, нас самих. 

Пари, семінари, колоквіуми, підготовка в бібліотеках. Потім курсові і диплом. А між цими словами і діями спілкування, зустрічі. 

Безперечно на нас студентів мали вплив і наші викладачі - спеціалісти (без пафосу) з великої букви - подружжя Корогодів - кандидати історичних наук Галина Іванівна  (www.0542.ua/photo/344#ab483) та завідуючий кафедрою історії України Борис Леонідович.

Кафедру всесвітньої історії очолювала кандидат історичних наук Кайда Раїса Данилівна.  

Історію викладали кандидати історичних наук Щербань Тетяна Юріївна, Сергійчук Іраїда Миколаївна,  Турков Володимир Вікторович  , а також Нікітін Юрій Олександрович

Психологію - Ніколаєнко Сергій Олександрович,  Кузікова Світлана Борисівна, Ніколаєнко Світлана Олександрівна та звичайно Савельєв Віталій Опанасович. 

Педагогіку -  Сбруєва Аліна Анатоліївна,  Микола  Остапович Лазарєв, Л.М. Артюшкіна  та Г.Ф. Чернишова

інші предмети викладали кандидати філософських наук  Цикін Веніамін Олександрович, Щербина-Яковлева Олега Юхимівна, Тарєлкін Юрій Павлович та інші. 

Навчаючись у таких відомих та маститих викладачів я закінчив Сумський ДПІ з відзнакою. 

 

ШКОЛА (1981-1993 рр.)

1 вересня 1981 року - я разом із своїми 25 однолітками пішов до 0 (підготовчого) класу.

На все життя я вдячний своїй першій вчительці АНТОНІНІ МИКОЛАЇВНА ВАЩЕНКО. Вона вчила нас чотири роки, однак дала для життя все, що потрібно освіченій людині. Також з трепетом згадую вихователів ГПД Галину Олексіївну Буцик (0 клас) та, на жаль , вже покійну Ліану Никодимівну Маринченко (1-5 класи).

 

Мені повезло, що нашим класним керівником У 4-11 КЛАСАХ був МИРОН МИХАЙЛОВИЧ ЛЮХОВСЬКИЙ.  

Молодий вчитель викладав у нас історію. Очевидно цей факт, хоча мене навчали і решта 23 вчителі рідної школи, зробили вже тоді мене ІСТОРИКОМ. Я навіть в 11 класі цього, напевно, не розумів, але саме історія, поряд з літературою та географіє, манила до себе найбільше. 

Також мені дуже приємно згадувати своїх однокласників. З ким пару років чи 5-6, а з більшістю і всі 11, ми жили, вчились та спілкувались РАЗОМ, ми дорослішали. Це була школа ЖИТТЯ. 

 

Історія проекту

У цій частині ви можете описати історію проекту та причини, що послужили його виникненням. Вона підходить для згадки основних етапів проекту та вшанування його учасників.