У Норвегії, не дивлячись на навчальний рік, вже два місяці страйкують вчителі!

30.08.2014 15:07

 

Навчальний рік у норвезьких школах починається 18 серпня. Нині він розпочався в умовах літнього страйку (з початку липня 2014 р.) У акціях протесту бере участь майже 8 тисяч учителів, які навчають десятки тисяч учнів, за винятком столиці Норвегії - Осло, де проходили окремі переговори, які навесні завершилися підписанням угоди. Частина шкіл у результаті масштабної страйку повністю закрита, інші працюють з мінімальним штатом персоналу.

Однак, схоже, що страйк може затягнутися ще на довгий час. Обидві сторони, і представники вчителів, які страйкують, і організація муніципальних роботодавців Норвегії, не можуть домовитись.

Страйк викликаний бажанням роботодавців, щоб вчителі проводили щоденно 7,5 годин в школі замість існуючого більш гнучкого робочого часу. 

Якби роботодавці відмовилися від своєї вимоги, вчителі були готові повернутися в класні кімнати, не чекаючи на голосування щодо формальної угоди між профспілкою та роботодавцями, - повідомляє Міжнародний відділ ЦК Профспілки освіти України. - Але цього не сталося.

Педагоги скаржаться на збільшення  в останні роки додаткової звітності і збільшення навантаження. 

Вчителі дійсно налаштовані рішуче: в країні відбуваються мітинги, у тому числі і у вихідні дні. Найгострішим питанням залишається вимога до вчителів "бути прив'язаними" до робочих годин у школі, а не вільно брати роботу додому на свій розсуд.

Крім того, роботодавці хочуть визначати, що робитиме вчитель кожну годину, яку він проводить на робочому місці, тим самим скасувавши діючі правила, які гарантують для вчителів час на планування, підготовку та оцінку. 73% членів Профспілки освітян Норвегії проголосували проти цих пропозицій.  

«Останнім часом ми є свідками тенденції нав’язувати вчителям додаткові функції і завдання, які забирають час, необхідний для вирішення професійних завдань і викладання», – підкреслила Лайд. Серед цих додаткових обов’язків - адміністративні процедури, прибирання і догляд за дітьми.

За повідомленням профспілки, вчителі також побоюються, що тягар непедагогічних обов'язків збільшиться, якщо вони будуть змушені проводити більшу частину свого робочого часу у школі. Для забезпечення якісної освіти важливо, щоб учителі залишалися вчителями, і концентрувалися на процесі навчання, а не обростали додатковими функціями, які виходять за межі їхньої компетенції.

До слова,  у жовтні 2013 року масова акція протесту 250 тисяч вчителів-страйкарів у центрі іспанської столиці закінчилася масовими заворушеннями і погромами.


А у вересні 2012 року  страйкувало понад 30 тисяч вчителів і працівників шкіл у м. Чикаго (США). В результаті 400 000 чиказьких учнів були змушені залишитися вдома на початку навчального року.