В 2018 році почне діяти новий Закон "Про освіту"
Комітет ВР України з питань науки і освіти на розширеному засіданні прийняв рішення винести доопрацьований законопроект «Про освіту» для розгляду у повторному першому читанні з пропозицією щодо окремого закону про вищу профільну освіту. Голова комітенту Лілія Гриневич зазначила, що в законопроект було внесено 11 статей. Крім того, проект закону збагатився низкою нових прогресивних норм. Зокрема, з’явилася стаття про агентство кваліфікацій – національний орган, що відповідає за збір професійних стандартів від роботодавців, інших органів та забезпечує їх присутність в освітніх стандартах та забезпечує зв’язок освіти і ринку праці. Також у доопрацьованому проекті чітко прописані структура нової школи, її зміст, доступність до освіти, фінансування навчальних закладів. Внесено зміни, що підвищують статус педагогічного і науково-педагогічного працівника. «В результаті копіткої роботи ми маємо цілісну систему реформи освіти, яка описана в базовому законодавчому акті», - підкреслила народний депутат.
Міністерство освіти і науки також підтримує законопроект «Про освіту». За словами Павла Хобзея, базовий законопроект у доопрацьованій редакції дозволяє починати спільну роботу над реформою школи, не чекаючи спеціального закону «Про загальну середню освіту». «З цим законопроектом ми можемо стартувати для побудови нової української школи, з новою культурою, з новими підходами», - наголосив заступник Міністра.
Зміни у старшій школі розпочнуться з 1 вересня 2018 року. Така точка зору пояснюється кількома причинами. Перша – учні, які навчаються сьогодні у 7-му класі, у 2018 році закінчать 9-й клас. В цей час для них потрібно буде розробляти нові програми і підручники, якщо вони будуть продовжувати навчатися за старою системою. І це не дає можливості відтягнути початок реформи старшої школи на більш пізній час, адже підручники мають змінювати лише через 5 років. Але основна причина початку змін – це те, що суспільство дійсно на них чекає. «Батьків найбільше цікавлять зміни у початковій школі, коли відбувається соціалізація дитини, а також старшій школі. Саме тоді постає питання, які подальші траєкторії кар’єрні чи навчання будуть мати їхні діти», - пояснив Павло Хобзей.